Osocze bogatopłytkowe

Czym jest osocze bogatopłytkowe ( PRP ) ?

Nasza krew ma wyjątkowe właściwości. Osocze jest bogate w witaminy, elektrolity, substancje odżywcze i hormony, a płytki krwi są podstawowym elementem mechanizmów naprawczych tkanek twardych i miękkich. Osocze bogatopłytkowe to autologiczny koncentrat płytek krwi w niewielkiej ilości osocza . Jest bogatą w czynniki wzrostu substancją, którą otrzymuje się z krwi pacjenta.

Jak otrzymujemy osocze  bogatopłytkowego?

W gabinecie lekarskim lekarz lub pielęgniarka pobiera do specjalnej probówki od 6 do 60 ml krwi pacjenta. Następnie probówka ta umieszczana jest w wirówce. Po kilkunastominutowym procesie wirowania oddzielają są trzy warstwy płynów. Idąc od dołu pierwszą jest warstwa erytrocytów, druga to osocze bogatopłytkowe PRP, a trzecia na samej górze to zwykłe osocze. PRP odciągane jest do osobnej strzykawki i w takiej formie jest gotowe do podania pacjentowi.

Jakie są wskazania do użycia osocza bogatopłytkowego?

• Leczenie zrostu kości
  • Zapalenie kości i stawów
  • Zapalenie powięzi  podeszwowej
  • Zmiany w obrębie chrząstek
  • Rekonstrukcja kostna  barku, ramion, łokci, nadgarstków, bioder,  kolan, stóp, kostek.
  • Zapalenia ścięgien ,więzadeł i mięśni
  • Zerwanie mięśni
  • Staw rzekomy

Jak działa osocze bogatopłytkowe?

Metoda polegająca na pobraniu, odseparowaniu i podaniu pacjentowi osocza bogatopłytkowego wykorzystuje najbogatsze naturalne źródło czynników wzrostu płytek krwi. Koncentrat płytek krwi wstrzyknięty w chorą tkankę pacjenta stymuluje jego procesy naprawcze. Rezultatem iniekcji w terapii schorzeń ortopedycznych jest silna stymulacja regeneracji uszkodzonych mięśni, ścięgien, więzadeł czy chrząstki.

Jak długo trwa zabieg?

Zabieg trwa około godziny.

Jak długo trwa leczenie?

Leczenie osoczem bogatopłytkowym  opiera się na podaniu od 1 do 3 zastrzyków PRP i

jest chętnie stosowane w terapiach medycyny regeneracyjnej ze względu na krótki czas trwania terapii.

Zalety osocza bogatopłytkowego PRP

• Mało  inwazyjny
  • Bezpieczny dla organizmu
  • Kompatybilna z organizmem
  • Naturalna
  • Wysoka skuteczność terapii
  • Krótki czas trwania terapii ( leczenie polega na podaniu 1-3 zastrzyków)
  • Brak efektów ubocznych

Jakie są przeciwwskazania do wykonania zabiegu?

Zabiegu z użyciem osocza nie przeprowadza się w przypadku występowania schorzeń takich jak:

• Niedokrwistość, zaburzenia krzepnięcia
  • Zakażenie w miejscu urazu
  • Choroby zakaźne
  • Choroby autoimmunologiczne i stany zapalne
  • Stosowanie niesterydowych leków przeciwzapalnych

Osocze bogatopłytkowe a medycyna regeneracyjna.

Współczesna medycyna dąży do ograniczenia inwazyjności zabiegów, skrócenia czasu ich trwania i zminimalizowania dolegliwości bólowych pacjentów. Dlatego tak dużym powodzeniem cieszą się zabiegi medycyny regeneracyjnej  polegające na nieinwazyjnych procedurach stymulujących naturalne zdolności organizmu do regeneracji. Jedną z najnowocześniejszych technik tego rodzaju leczenia jest terapia z użyciem osocza bogatopłytkowego (PRP).

error:

+ 48 791 52 52 55